مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مهر 1398 ساعت 11:582019-09-24اقتصادي

از بازار متشکل ارزی خبری نیست!


با گذشت بیش از شش ماه از سال بازار متشکل ارزی هنوز کار خود را به صورت رسمی آغاز نکرده و این در حالی است که وقوع حریق در محل ساختمان این بازار، - کار را با تاخیر بیشتری مواجه خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وعده راه اندازی بازار متشکل ارزی از سال گذشته از سوی رییس کل بانک مرکزی داده شد و در ابتدا گفته شد که این بازار از فروردین ماه سال 1398 با ثبت نام بانک ها و صرافی ها آغاز به کار خواهد کرد.

هرچند که فرآیند ثبت نام بانک ها و صرافی ها از همان زمان آغاز شد، اما در مسیر اجرایی این بازار، مشکلاتی به وجود آمد که سبب شد با گذشت شش ماه از سال هنوز این بازار به طور رسمی آغاز به کار نکرده باشد.

این در حالی است که در اوایل تابستان، مسئولان بازار متشکل ارزی از آغاز فاز آزمایشی فعالیت این بازار خبر داده بودند و پس از آن نیز بانک مرکزی خبر از راه اندازی این بازار همزمان با عید قربان داد، اما بازهم این وعده عملی نشد تا آغاز به کار این بازار به تاخیر بیفتد.

از مهم ترین دلایلی که درخصوص اجرایی نشدن بازار متشکل ارزی مطرح شد، کم بودن تعداد صرافی ها و بانک هایی بود که توانسته بودند مدارک خود را تکمیل کرده و در بازار فعالیت کنند.

گفته می شد که حدود 35 صرافی و دو بانک آماده راه اندازی بازار متشکل ارزی هستند، اما با توجه به اینکه بانک مرکزی می خواهد این بازار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از بازار متشکل ارزی خبری نیست!

از بازار متشکل ارزی خبری نیست!