مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مهر 1398 ساعت 11:532019-09-24فرهنگي

نگاه مثبت به جلسه های ادبی در کافه ها


بعضی وقت ها به خاطر آزادی بیشتر در برگزاری و کم بودن محدودیت های محتوایی و شکلی، پرباری علمی و هنری جلسه های ادبی کافه ها بیشتر است.

- محمدرضا شالبافان می گوید: بعضی وقت ها به خاطر آزادی بیشتر در برگزاری و کم بودن محدودیت های محتوایی و شکلی، پرباری علمی و هنری جلسه های ادبی کافه ها بیشتر است.

این شاعر در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت برگزاری نشست های انجمن های ادبی در این روزها اظهار کرد: اگر به سال های انتهایی دهه 70 و ابتدایی دهه 80 برگردیم، تعدد خیلی جدی انجمن های ادبی در شهرهای مختلف را می بینیم.

آن زمان در تهران به واسطه این که اَبَرشهر بود، دسترسی هر فرد به امکانات محله خودش متفاوت بود و امکان تشکیل یک جلسه جامع تقریبا امکان پذیر نبود و برای همین همیشه جلسات متعددی وجود داشت، شهرهای کوچک تر هم انجمن های متعددی داشتند و عموما هر روز نشست یک انجمن برگزار می شد.

او افزود: اما متاسفانه علی رغم این که در دوره دولت اول آقای احمدی نژاد، نقش جریانی که تلاش داشت انجمن ها و جریان های ادبی را کاملا یکپارچه و زیر بیرق دولت جمع کند، خیلی کم رنگ شد و برای افزایش تعداد انجمن ها تلاش می شد، در دوره دولت دوم آقای احمدی نژاد عملکرد وزارت ارشاد در این زمینه چندان مناسب نبود و تلاش داشت تا همه جریان ها را به یک سمت ببرد و یک جریان خودی شکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه مثبت به جلسه های ادبی در کافه ها

نگاه مثبت به جلسه های ادبی در کافه ها