مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مهر 1398 ساعت 11:382019-09-24دانش

ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاهی در پیش یابی های جوی


رییس مرکز پژوهش های جوی و اقیانوسی دانشگاه شیراز ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های دانشگاهی برای پیش یابی شرایط جوی به دلیل وجود مدل های مختلف پیش بینی و گستردگی استان فارس و فعالیت های گسترده کشاورزی در این استان، - پیش بینی پاییزی دلپذیر برای استان فارس رییس مرکز پژوهش های جوی و اقیانوسی دانشگاه شیراز ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های دانشگاهی برای پیش یابی شرایط جوی به دلیل وجود مدل های مختلف پیش بینی و گستردگی استان فارس و فعالیت های گسترده کشاورزی در این استان، با استناد به بررسی های علمی این مرکز، پاییزی دلپذیر با بارش های نرمال را برای استان فارس پیش بینی کرد.

سید محمدجعفر ناظم السادات در گفت و گو با ایسنا منطقه فارس با اشاره به پیش بینی های جوی پاییز امسال در استان فارس، گفت: پیش بینی اقلیمی نیاز به یک کار مطالعاتی پیوسته دارد که باید از سوی سازمان های دولتی، مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان انجام شود.

این استاد دانشگاه افزود: اینگونه نیست که همه پیش بینی ها و مدل های هواشناسی شرایط جوی را یکسان ارزیابی کنند، چرا که پایه مدل ها با هم متفاوت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: امروز اگر کشوری نیاز به پیش بینی درست شرایط جوی داشته باشد و بخواهد بر آن پایه سرمایه گذاری کند، باید مراجع تحقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاهی در پیش یابی های جوی

ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاهی در پیش یابی های جوی