مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مهر 1398 ساعت 11:532019-09-23پزشكي

دیابت ، بیماری خاموش


بر اساس برآوردهای صورت گرفته 12 درصد از جمعیت ایران که شامل 8 میلیون نفر می شوند، به بیماری دیابت مبتلا هستند در حالی که نیمی از آنان از بیماری خود اطلاع ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام زیکلاس مد، در طول 30 سال گذشته قریب 600 هزار نفر در کشور دیابت داشتند که امروزه برآورد می شود بیش از 8 میلیون نفر در ایران به این بیماری مبتلا باشند.

رسانه های گروهی سهم قابل توجهی در آشنایی مردم با بیماری دیابت دارند.

از سوی انجمن دیابت فعال در استان های مختلف کشور دوره های آموزشی مختلفی با مشارکت آموزش وپرورش و دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا شده است ولی متأسفانه هنوز تعداد زیادی در جامعه وجود دارند که شناخت لازم را نسبت به این بیماری ندارند.

همچنین در راستای آگاهی و آشنایی مردم با بیماری دیابت، شرکت زیکلاس مد ارائه خدمات هر چه بهتر در حوزه دیابت و قند خون را در خط مشی خود قرار داده است.

دلیل شیوع قابل توجه ابتلا به دیابت طی سال های اخیر در واقع آگاهی مردم از نشانه های آن و پیگیری ها و مراجعه به پزشک برای درمان آن است.

رییس انجمن دیابت بیان کرد: علی رغم افزایش اطلاعات مردم در مورد دیابت، هنوز این آگاهی به عمل تبدیل نشده است که این بدان دلیل است که سلامتی برای اغلب مردم ارزش ندارد و زمانی به ارزش این گنج پی می برند که آن را از دست داده باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابت ، بیماری خاموش

دیابت ، بیماری خاموش