مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 شهریور 1398 ساعت 17:582019-09-22فرهنگي

شب محمدعلی اسلامی ندوشن برگزار می شود


شب محمدعلی اسلامی ندوشن در کانون زبان پارسی برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شب دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن در ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه، سوم مهرماه در کانون زبان پارسی واقع در بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار یزدی برپا می شود.

در این مراسم مهدی محقق، اصغر دادبه، ابوالفضل خطیبی، فریدون مجلسی و امیرحسین جلالی سخنرانی می کنند و فیلم مستند روزها به نمایش درمی آید.

دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن متولد 1304 در ندوشن یزد است.

او دانش آموخته حقوق بین الملل از فرانسه است و استاد پیشین دانشگاه تهران، که علاوه بر دروس حقوقی، به تدریس نقد ادبی، سخن سنجی و ادبیات تطبیقی نیز می پرداخت.

اسلامی در دهه های اخیر بیشتر اوقات خود را صرف تحقیق آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرده و آثارش به صورت کتاب در بیش از 50 جلد در زمینه های گوناگون اعم از ادبی، فرهنگی و اجتماعی به چاپ رسیده است.

برخی از کتاب های محمدعلی اسلامی ندوشن عبارتند از: ماجرای پایان ناپذیر حافظ، چهار سخنگوی وجدان ایران، تأمّل در حافظ، زندگی و مرگ پهلوانان در شاهنامه، داستان داستان ها، سرو سایه فکن، ایران و جهان از نگاه شاهنامه، نامه نامور، ایران را از یاد نبریم، به دنبال سایه همای، ذکر مناقب حقوق بشر در جهان سوم، سخن ها را بشنویم، ایران و تنهاییش، ایران چه حرفی برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شب محمدعلی اسلامی ندوشن برگزار می شود

شب محمدعلی اسلامی ندوشن برگزار می شود