مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 شهریور 1398 ساعت 12:182019-09-22سياسي

دلایل صدور احکام سنگین در محاکم


قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 1392 که توسط قوه قضاییه تهیه شده و به تصویب مجلس رسیده بود، قبل از لازم الاجراشدن، با این عنوان که قانون جدید به اصلاح و تغییرات نیاز دارد، - مسترد شد و سپس با اصلاحاتی عدیده که در مواردی اساس و زیربنای قانون را دگرگون کرد، از سال 1394 لازم الاجرا شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نعمت احمدی - حقوق دان - در ادامه یادداشت خود در شرق نوشت: همین قانون اگر به درستی اجرا شود، می تواند حقوق متهمان را تا اندازه ای حفظ کند.

مهم ترین ایرادی که در تشکیل دادگاه و به اشخاص و مقاماتی که در جلسه شرکت می کنند، وارد است و باعث می شود شیوه رسیدگی در محاکم کیفری مطابق همین قانون، ایراد و اشکال داشته باشد و باعث صدور آرای سنگین علیه متهمان شود، ماده 359 مربوط به رسیدگی در دادگاه های کیفری است که مقرر می دارد رسیدگی در دادگاه به صورت ترافعی است .

رسیدگی ترافعی معنای خود را دارد یعنی اختلافی روی داده و دادگاه در مقام رسیدگی به اساس اختلاف رسیدگی می کند.

در امور کیفری که جرائم جنبه خصوصی یا جنبه عمومی دارند، یک طرف ترافع در جرائمی که جنبه خصوصی دارند، شاکی پرونده است که با طرح ادعای خود به صورت شکایت در دادسرا، خواهان بررسی ادعای خود و تطبیق آن با قانون و در نهایت محکومیت متهم یا مشتکی عنه می شود؛ اما در مواردی که جرم جنبه عمومی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل صدور احکام سنگین در محاکم

دلایل صدور احکام سنگین در محاکم