مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 شهریور 1398 ساعت 11:032019-09-22پزشكي

دسته بندی مکمل های غذایی بر مبنای عوارض جانبی و اثربخشی


بر اساس دسته بندی صورت گرفته از سوی انستیتو ورزش استرالیا AIS، مکمل های غذایی بر مبنای اثربخشی و عوارض جانبی مکمل ها به چهار دسته تقسیم می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دسته بندی مکمل های غذایی بر مبنای اثربخشی به گونه ای است که چهار دسته بندی در این رابطه وجود دارد که به منابع مفید برای تامین انرژی و عملکرد ورزشکار، منابعی که تاثیر عملی روی عملکرد می گذارند ولی به بررسی علمی بیشتری نیاز دارند، منابع فاقد آثار مفید و اثبات شده روی عملکرد و سلامت که شامل بیشتر مکمل ها است و نیز منابعی که توسط کمیته WADA و IOC ممنوع شده اند و دوپینگ به شمار می آیند، تقسیم می شود.

گروه A توصیه می شود ورزشکاران در مــوارد مقتضــی از ایــن مکمل ها استفاده کنند؛ بیکربنــات، کافیین، مکمل کلســیم، کراتیــن، مکملهای جایگزین مواد معدنی، مکمل آهــن، مکملهای غذایی مایع، مولتی ویتامین ها و املاح معدنی، مــواد پروبیوتیک (با کاربرد حفاظت دســتگاه گوارش)، شــکلات های ورزشی (Sports bar)، نوشــابه های ورزشی، ژل های ورزشــی، ویتامین D، پروتیین وی (whey).

گروه B ایــن گــروه از مکمل هــا مستلزم انجام تحقیقات بیشتر بــوده و باید زیرنظر پزشــک یا متخصص تغذیه ورزشــی استفاده شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دسته بندی مکمل های غذایی بر مبنای عوارض جانبی و اثربخشی

دسته بندی مکمل های غذایی بر مبنای عوارض جانبی و اثربخشی