مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 شهریور 1398 ساعت 13:432019-09-21سياسي

واکنش 500 استاد بسیجی دانشگاه های ایران به تعطیلی پارلمان انگلیس


بیش از 500 استاد بسیجی دانشگاه های کشور خطاب به استادان و نخبگان دانشگاههای انگلیس در انتقاد به تعطیلی پارلمان این کشور توسط الیزابت دوم نامه ای سرگشاده نوشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن کامل این نامه به شرح زیر است: حضور استادان دانشگاه­ها و نخبگان محترم کشور انگلستان سلام علیکم؛ کمتر کسی در دنیای مدرن می توانست باور کند یکی از کانون­های ادعایی دموکراسی، خانه دموکراسی را خراب کند.

بی اعتنایی آشکار نخست وزیر بریتانیا به ارزش های ماهوی قانون اساسی کمترین اتهامی است که بر ضدّ وی در افکار عمومی جهان قابل طرح است.

آقایبوریس جانسون برای جلوگیری از مانع تراشی مجلس عوام در برابر خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، زمینه تعلیق پارلمان را فراهم کرده است.

تعلیق پارلمان برای پنج هفته عملاً سبب می شود مخالفان جداییِ بدون توافق از اتحادیه اروپا، فرصت کافی برای جلوگیری از این روند را نداشته باشند به گواه مجامع خبری انگلیس،5 هفته تعطیلی پارلمان طولانی ترین دوره از سال 1945 است.

این در حالی است که حدود دو ماه قبل، اکثریت نمایندگان منتخب مردم در پارلمان انگلیس به طرح تعلیق پارلمان رأی منفی داده بودند، اما عالی ترین مقام رسمی کشور یعنی ملکه انگلستان به عنوان مقامی انتصابی و موروثی ، با پذیرش درخواست دولت تازه کار برای تعلیق پارلمان این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش 500 استاد بسیجی دانشگاه های ایران به تعطیلی پارلمان انگلیس

واکنش 500 استاد بسیجی دانشگاه های ایران به تعطیلی پارلمان انگلیس