مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 شهریور 1398 ساعت 11:582019-09-21سياسي

بستن قرارداد موقت، اَجیر کردن کارگر است


یک مقام مسئول کارگری با بیان این که بیش از 90 درصد کارگران دارای قرارداد موقت هستند و دیگر از کارگر رسمی خبری نیست از دولت و مجلس شورای اسلامی خواست تا هرچه سریع تر نسبت به تصویب آیین نامه تعیین سقف قراردادهای موقت تصمیم گیری کند.

- فتح الله بیات در گفت وگو با ایسنا، درباره آیین نامه تعیین سقف قراردادهای موقت اظهار کرد: در این آیین نامه سقف قراردادهای کار موقت سه ساله در نظر گرفته شده و چنانچه کاری بیشتر از سه سال طول بکشد و ماهیت کار دائم را پیدا کند دیگر قرارداد کوتاه مدت و موقت بسته نمی شود.

وی با بیان این که از سال 1372 تاکنون کارگران با چالش قراردادهای موقت کار روبه رو هستند، ادامه داد: متاسفانه هنگامی که کارگران به سن بازنشستگی می رسند همچنان قرارداد موقت دارند، در صورتی که در کارهای با ماهیت دائم باید قرارداد دائم بسته شود.

رییس اتحادیه کارگران قرارداد و پیمانی افزود: در حال در بسیاری از صنایع و کارخانه ها کارگران با وجود آنکه بین 15 تا 20 سال متوالی کار کرده اند، ولی هنوز قرارداد موقت هستند و این اجحاف بزرگی به کارگران است.

بیات اظهار کرد: قانون کار در سال 1369 به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید و به موجب آن در ماده هفت قانون کار موضوع شناسایی کارهای موقت از دائم و تدوین آیین نامه مربوطه مورد تاکید قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بستن قرارداد موقت، اَجیر کردن کارگر است

بستن قرارداد موقت، اَجیر کردن کارگر است