مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 ساعت 14:432019-09-18سياسي

روز جهانی صلح؛ فرصتی برای یادآوری صلح عادلانه به عنوان گفتمان مشترک جهانی


مجمع جهانی صلح اسلامی در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی صلح 2019 صلح را یک واژه ارزشی دانست که ریشه در فطرت انسان ها داشته و قاعدتا همه جهان به آن گرایش دارند و برای تحقق آن تلاش می کنند و نوعی هم افزایی عمومی نسبت به تحقق این آرمان مشترک بشریت وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت روز جهانی صلح (21 سپتامبر 2019) به شرح زیر است: ایجاد جهانی مبتنی بر صلح، دوستی و عدالت، آرزوی همه انسان ها، ملت ها، فرهنگ ها و ادیان است.

با این وجود پرداختن به صلح و جست وجوی راه های دستیابی به آن، یکی از اصلی ترین چالش های بشر به ویژه در جهان معاصر به شمار می رود؛ چرا که سایه جنگ اغلب بر حیات بشر احساس شده و بلکه بیش از پیش وجود دارد و احساس می شود.

به طور کلی تحولات و وقایع اخیر در عرصه روابط منطقه ای و بین المللی حاکی از آن است که در سده حاضر صلح و عدالت بیشتر از هر چیز دیگری در معرض خطر، تهدید و نقض قرار دارد.

از این رو امروزه افکار عمومی جهانی بیش از گذشته نسبت به این مطالبه و علل عدم تحقق آن حساس بوده و رویه‏ های مختلف در این رابطه را به دقت بررسی و مورد قضاوت و ارزیابی قرار می‏ دهند.

فقر، بیماری، مخاطرات اقلیمی و زیست محیطی، سلطه جوییهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، جنگ و کشتار افراد بیگناه به ویژه غیرنظامیان، از مهمتری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز جهانی صلح؛ فرصتی برای یادآوری صلح عادلانه به عنوان گفتمان مشترک جهانی

روز جهانی صلح؛ فرصتی برای یادآوری صلح عادلانه به عنوان گفتمان مشترک جهانی