مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 ساعت 12:032019-09-18دانش

موازی­ کاریِ شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عتف / هم پوشانی در ماهیت یا عملکرد؟


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مریم امرایی؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای علوم و تحقیقات و فناوری از جمله نهاد های عالی کشور محسوب می­ شوند که تصمیم گیری­ ها و وظایف آ ن ­ها سایه بر سر بسیاری از مسائل مهم علمی کشور افکنده است.

- رییس جمهور و وزرا هرکدام یک رأی در مقابل سایر اعضای حقیقی دارند و لذا تنها تصمیم گیر در آن حوزه نیستند و اگر پیشنهادی دارند می­ بایست جمع را با خود همراه کنند.

اما معمولا رؤسای دولت ها با این رویه چندان موافق نیستند و سعی در تقلیل یا تضعیف شورا های عالی و تقویت شورا های داخل قوه مجریه می ­کنند.

این کارشناس سیاست گذار اضافه می کند: یکی از دلایل عدم رغبت دولت ­ها به شورا های عالی و جایی همانند مجمع تشخیص مصلحت نظام، به این امر بازمی­ گردد که در این شوراها، رییس جمهور و وزرا هرکدام یک رای در مقابل سایر اعضای حقیقی دارند و لذا تنها تصمیم گیر در آن حوزه نیستند و اگر پیشنهادی دارند می­ بایست جمع را با خود همراه کنند.

مزیت این کار در این است که سیاست ­های کلان نظام دستخوش تغییرات سیاسی و مدیریتی قرار نگیرد و با آمدورفت دولت ­ها، سیاست­ ها نیز تغییر نکند.

اما معمولا رؤسای دولت ها با این رویه چندان موافق نیستند و سعی در تقلیل یا تضعیف شورا های عالی و تقویت شورا های داخل قوه مجریه می ­کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موازی­ کاریِ شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عتف / هم پوشانی در ماهیت یا عملکرد؟

موازی­ کاریِ شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عتف / هم پوشانی در ماهیت یا عملکرد؟