مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 ساعت 11:182019-09-18اقتصادي

لایحه حمایت از سهامداران خرد تصویب شد + جزییات


لایحه حمایت از سهامداران خرد با هدف ارتقای جایگاه ایران در نماگر حمایت از سهامداران خرد به عنوان یکی از نماگرهای ده گانه شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت به تصویب رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در جلسه این هفته کمیسیون اقتصاد به ریاست فرهاد دژپسند، لایحه حمایت از سهامداران خرد و اصلاح موادی از قانون تجارت بررسی و به تصویب رسید.

براساس تبصره ماده 4 قانون بهبود کسب و کار و بند الف ماده 22 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است جایگاه بین المللی کشور را در زمینه رتبه بندی های جهانی کسب و کار بهبود بخشد.

شاخص حمایت از سرمایه گذاران خرد بانک جهانی، وضعیت نظام های حقوقی حاکمیت شرکتی کشورهای مختلف را با تأکید بر حمایت از سرمایه گذاران خرد اندازه گیری می کند.

این شاخص پروژه سهولت انجام کسب و کار، قوانین و مقررات ناظر بر معاملات اشخاص وابسته و دسترسی سرمایه گذاران به جبران خسارت قضایی را به عنوان شاخصی برای سنجش وضعیت استانداردهای حاکمیت شرکتی در اقتصاد و هم چنین سهولت دسترسی به منابع مالی در بازارهای سرمایه را تجزیه و تحلیل می کند.

هرچه حمایت از سهامداران خرد در مقابل معاملات اشخاص وابسته که به شرکت زیان می رسانند بیشتر باشد، سطح سرمایه گذاری در بازارهای سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه حمایت از سهامداران خرد تصویب شد + جزییات

لایحه حمایت از سهامداران خرد تصویب شد + جزییات