مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 شهریور 1398 ساعت 15:482019-09-17پزشكي

وجود ماده سرطان زا در طعم دهنده های نعناعیِ سیگار الکترونیک


مطالعات نشان می دهد سیگارهای الکترونیکیِ بخارساز با طعم دهنده های نعناع که امروزه تحت عنوان ویپ در بازار شناخته می شوند، حاوی مقادیر خطرناکی از یک ماده شیمیایی سرطان زا هستند.

- مطالعات نشان می دهد سیگارهای الکترونیکیِ بخارساز با طعم دهنده های نعناع که امروزه تحت عنوان "ویپ" در بازار شناخته می شوند، حاوی مقادیر خطرناکی از یک ماده شیمیایی سرطان زا هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مطالعات اخیر حاکی از آن است که سیگارهای الکترونیکی بخارساز و طعم دار حاوی مقادیر خطرناکی از یک ماده سرطان زای بالقوه هستند که سال گذشته استفاده از آن در غذاها ممنوع شد.

این ماده شیمایی به نام پولگون در مطالعات حیوانی با سرطان مثانه و کبد مرتبط بوده و از آن برای افزودن عطر نعناع به روغن های مخصوص رایحه درمانی استفاده می شود.

مقامات اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) به منظور محافظت از مصرف کنندگان، استفاده از پولگون را در مواد غذایی ممنوع اعلام کرده بودند.

تحقیقات دانشگاه دوک آمریکا که پس از مرگ هفت نفر و بیمار شدن صدها نفر دیگر به دلیل استفاده از دستگاه های ویپ صورت گرفت، این ماده را در سه برند از سیگارهای الکترونیکی با طعم نعناع یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود ماده سرطان زا در طعم دهنده های نعناعیِ سیگار الکترونیک

وجود ماده سرطان زا در طعم دهنده های نعناعیِ سیگار الکترونیک