مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 شهریور 1398 ساعت 11:382019-09-17پزشكي

رژیم گیاه خواری و مزایای سلامتی


مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: رژیم گیاه خواری حاوی مقادیر زیادی فیبر، اسید فولیک، ویتامین های C و E ، پتاسیم، منیزیم و مقادیر زیادی فیتوکمیکال است.

- نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه امروزه رژیم های گیاه خواری میان مردم محبوبیت زیادی دارد، اظهار کرد: از دلایل آن می توان به مواردی مانند رعایت مسائل اخلاقی در راستای حمایت از حیوانات، نگرانی از عوارض استفاده از آنتی بیوتیک ها و احتمال آلرژی به محصولات لبنی و عدم تحمل لاکتوز اشاره کرد.

وی ادامه داد: حذف تمام محصولات حیوانی از رژیم غذایی خطر کمبود بعضی از ترکیبات تغذیه ای خاص مانند ویتامین های12 B- ، D ، کلسیم را افزایش می دهد مگر اینکه گیاه خواران به صورت دائم غذاهایی را که با این مواد مغذی غنی شده اند را مصرف کرده یا مکمل غذایی مناسب دریافت کنند.

وی با بیان اینکه گوشت و فرآورده های گوشتی سهم عمده ای در تامین پروتیین، آهن، روی و ویتامین های گروه B را دارند، حاطرنشان کرد: در مقایسه رژیم های غذایی مبتنی بر گیاهان، حاوی مقدار بیشتری فولات، فیبر، آنتی اکسیدان ها، فیتوکمیکال ها و کاروتنوییدها هستند.

مدیرگروه تغذیه دانشگاه با اشاره به وضعیت دریافت مواد مغذی در گیاه خواران افزود: به علت اینکه غذاهای گیاهی غنی از آب و فیبر بوده و حاوی درصد کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم گیاه خواری و مزایای سلامتی

رژیم گیاه خواری و مزایای سلامتی