مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 شهریور 1398 ساعت 10:182019-09-17سياسي

بیانیه کانون وکلا در مورد توقیف و فروش دارایی های ایران توسط دولت کانادا


کمیسیون امور بین الملل کانون وکلای دادگستری مرکز در مورد توقیف و فروش دارایی های ایران توسط دولت کانادا، بیانیه ای صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است: اصل مصونیت دولت به عنوان یکی از اصول دیرپای حقوق بین الملل که دارای ریشه کهن در عرف بین المللی بوده و در دوران معاصر نیز در معاهدات دوجانبه و چندجانبه دولت ها مورد تاکید قرار گرفته است، از جمله اقتضائات و ضرورت های انکارناپذیر برای تضمین حسن عملکرد و منافع دولت ها در جامعه بین المللی است که نقض یا نادیده گرفتن قواعد مربوط به آن می تواند به ایجاد خلل در مناسبات بین المللی و ضرورت های عملکردی دولتها منجر شود.

اقدام اخیر دولت کانادا در مورد توقیف و به دنبال آن به فروش رساندن دارایی های ایران که هیچ گونه شائبه ای در مورد برخورداری آنها از مصونیت قضایی و اجرایی وجود ندارد، قطع نظر از تضییع حقوق مردم ایران به عنوان صاحبان حقیقی اموال مزبور، نقض این اصل شناخته شده حقوق بین الملل و زمینه ساز بدعتی ناروا در خصوص زیرپا گذاردن قواعد شناخته شده حقوق بین الملل است.

این واقعیت آشکار که هیچ دولتی نمی تواند به استناد مقررات داخلی خود قواعد شناخته شده حقوق بین الملل را نقض کند، توجیه اقدامات دولت کانادا و معدودی از کشورهای دیگر که اقدام به تفاسیر نابجا، موسع و تبع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه کانون وکلا در مورد توقیف و فروش دارایی های ایران توسط دولت کانادا

بیانیه کانون وکلا در مورد توقیف و فروش دارایی های ایران توسط دولت کانادا