مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 شهریور 1398 ساعت 09:332019-09-17دانش

ارتقاء کیفیت ساخت و ساز با رعایت استفاده از مصالح استاندارد


عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: مصالحی که در کشور وجود دارد مطمئنا استاندارد هستند و در مقایسه باسایر نقاط جهان، - کیفیت آن مشکلی ندارد اما متاسفانه شواهد نشان می دهد که استفاده از مصالح، در ساخت و ساز خوب اجرا نمی شود.

حسین یوسف پور در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه کیفیت بتن های امروزی پایین نیست، اظهار کرد: کیفیت مصالحی که 50 یا 100 سال پیش اجرا می شد، پایین تر از امروز نبوده اما نیازهای ما رشد پیدا کرده است یعنی انتظاری که از ساختمان هایمان داریم در یک ابعاد یا فضای خیلی کمتری ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه دانش، هر روز توسعه پیدا می کند و امروزه ساختمان هایی که احداث می شود شاید سال های آینده مشخص شود که ایمن در برابر زلزله هستند یا خیر، تصریح کرد: زلزله علم جدیدی است، بر همین اساس سازه های امروزی، نسبت به سازه های 30 سال پیش، 100 درصد در برابر زلزله ایمن تر شده است.

عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خاطرنشان کرد: مشکلات اصلی ما تمایل نداشتن به حفظ چیزی است که ساخته شده به طور مثال می گوییم فلان سازه را بکوبیم و سازه جدیدی احداث کنیم.

یوسف پور گفت: استاندارد جهانی سازه ها بستگی به دید تولیدکنندگان مواد اولیه، مواد اولیه ای که در پایه ساختمان استفاده می شود و یا موارد استف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقاء کیفیت ساخت و ساز با رعایت استفاده از مصالح استاندارد

ارتقاء کیفیت ساخت و ساز با رعایت استفاده از مصالح استاندارد