مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 شهریور 1398 ساعت 08:082019-09-17اجتماعي

کلید گشایش درب باغ بیرم آباد بر روی کرمانی ها، در دستان آستان قدس رضوی


بیرام بیگ افشار در سال 916 هجری قمری از طرف محمدخان استاجلو در زمان شاه اسماعیل صفوی به کرمان آمد و از خود باغ بیرم آباد که در شرق شهر کرمان و در کنار بنای تاریخی تخت درگاه قلی بیگ است، - کلید گشایش درب باغ بیرم آباد بر روی کرمانی ها، در دستان آستان قدس رضوی بیرام بیگ افشار در سال 916 هجری قمری از طرف محمدخان استاجلو در زمان شاه اسماعیل صفوی به کرمان آمد و از خود باغ بیرم آباد که در شرق شهر کرمان و در کنار بنای تاریخی تخت درگاه قلی بیگ است، را به یادگار گذاشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، باغ بیرم آباد با وسعت 4.

5 هکتار یکی از باغ های زیبا و تاریخی شهر کرمان است که قدمت آن نزدیک به 5 قرن است و براساس وقفنامه موجود، در زمان قاجاریه چهار تن از فرزندان قلی بیگ این باغ را به آستان قدس رضوی واگذار کرده اند.

بازسازی و مرمت این بنا از سال 1394 با پیگیری های استاندار وقت کرمان در دستور کار قرار گرفت که اگر این باغ و باغ کلانتر احیا شوند شهر کرمان صاحب چند باغ تاریخی ازجمله شاهزاده ماهان، فتح آباد، هرندی، کلانتر و بیرم آباد می شود که می توانند گردشگران زیادی را به خود جذب کنند.

باغ بیرم آباد در نزدیکی سه بنای تاریخی قلعه دختر و قلعه اردشیر، گنبد جبلیه و تخت درگاه قلی بیگ و در مجاور جنگلی که در دامنه کوه است، قرار گرفته؛ بنابراین باغ بیرم آباد از امتیاز بس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلید گشایش درب باغ بیرم آباد بر روی کرمانی ها، در دستان آستان قدس رضوی

کلید گشایش درب باغ بیرم آباد بر روی کرمانی ها، در دستان آستان قدس رضوی