مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 شهریور 1398 ساعت 12:382019-09-15اجتماعي

دوئل ناتمام جنگل زیبای سراوان با زباله ها


مدیر امور نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، گفت: همچنان مشکلات زیست محیطی جایگاه مرکز دفن زباله سراوان به قوت خود باقیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موضوع تجمع و دفن زباله در جنگل های سراوان یکی از مهم ترین چالش های زیست محیطی گیلان و به ویژه رشت است که سال هاست استان را درگیر خود کرده است.

آلودگی آب های زیرزمینی و به تبع آن آلوده شدن محصولات کشاورزی در اراضی همجوار سایت دفن زباله سراوان، تولید شیرابه ، انتشار گازهای سمی، افزایش حشرات و جانوران موذی، انتشار بو و از بین رفتن بخش وسیعی از جنگل های منطقه فقط گوشه ای از تبعات انباشت زباله در وسیع ترین جنگل های مرکز گیلان است.

باید توجه داشت که رشت به عنوان مرکز استان فقط درگیر پسماند سراوان نیست بلکه رودخانه های این شهر هم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

احسان الله شکری مدیر امور نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در گفت و گو با ایسنا گیلان، گفت: روزانه بالغ بر 1000 تن زباله وارد محل دفن زباله سراوان می شود و همچنان وضعیت نامطلوبی دارد.

مرکز دفن زباله سراوان رشت درگیر پذیرش زباله دیگر شهرستان ها وی با بیان اینکه علاوه بر اینکه زباله های شهرستان رشت در این مرکز دفن می شوند، افزود: هر روز زباله شهرستان های فومن، صومعه سرا، ماسال نیز به مرکز دفن زباله سراوان افزو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوئل ناتمام جنگل زیبای سراوان با زباله ها

دوئل ناتمام جنگل زیبای سراوان با زباله ها