مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 شهریور 1398 ساعت 11:382019-09-15اقتصادي

برداشت آب زیرزمینی در دشت ابهر کاهش می یابد


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان زنجان گفت: با افتتاح تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره، برداشت آب زیرزمینی در دشت بحرانی ابهر کاهش می یابد.

- علیرضا جزء قاسمی در گفت وگو با ایسنا، از آغاز به کار تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره خبر داد و افزود: با تحقق این پروژه، در شهرهای ابهر و خرمدره، 160 هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند و زمینه ای فراهم شد تا از افت آب های زیر زمینی در این منطقه پیشگیری شود.

این مسئول با اشاره به این که در طرح توسعه ای تصفیه خانه، تعداد افراد بهره مند از آب شرب سالم به 250 هزار نفر خواهد رسید، ادامه داد: تاکنون بیش از 52 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است؛ در واقع تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره از ظرفیت تولید 400 لیتر آب در ثانیه برخوردار است که از این میزان 220 لیتر به شهر ابهر و 180 لیتر در ثانیه نیز به شهر خرمدره اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: این تصفیه خانه سالانه 12 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی سالم و پایدار برای شهرهای ابهر و خرمدره تولید می کند و علی رغم روند نزولی اعتبارات، پیشرفت فیزیکی آن صعودی است.

جزء قاسمی با بیان این که منابع آبی در استان محدود است و باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد، افزود: سال گذشته در راستای تامین آب شرب بهداشتی، همچنین جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت آب زیرزمینی در دشت ابهر کاهش می یابد

برداشت آب زیرزمینی در دشت ابهر کاهش می یابد