مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 شهریور 1398 ساعت 10:182019-09-15اجتماعي

زمین گیر شدن عقاب شاهی پس از چند هزار کیلومتر سفر


مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: عقاب شاهی برای نخستین بار در شهرستان لردگان مشاهده و توسط دوستداران طبیعت به حفاظت محیط زیست تحویل داده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهرام احمدی اظهار کرد: با شروع فصل مهاجرت، گونه های مهاجر مانند عقاب شاهی، عقاب صحرایی، عقاب خالدار بزرگ، عقاب دریایی دم سفید از روسیه و کشورهای اروپایی به چهارمحال و بختیاری مهاجرت می کنند، این گونه ها به علت مهاجرت طولانی و چند هزار کیلومتری گاهی دچار ضعف و آسیب هایی می شوند که در صورت مشاهده باید آن ها را به حفاظت محیط زیست تحویل داد تا اقدامات درمانی و بازپروری برای آنها انجام شود.

وی افزود: اولین اقدام پس از مشاهده گونه های حیات وحش آسیب دیده یا بیمار، اطلاع رسانی یا تحویل آن ها به حفاظت محیط زیست است.

احمدی تصریح کرد: یک فرد عقاب شاهی جوان (Eastern Imperial Eagle) در باغ کاج منطقه پروز شهرستان لردگان زمین گیر شده بود که توسط دوستداران محیط زیست فربد خاکپور، فرهاد محمودی، روح الله ویسی و سیروس ویسی مشاهده و سپس تحویل محیط زیست این شهرستان شد.

وی اضافه کرد: پرنده مذکور هم اکنون تحت مراقبت تیم دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد به سرپرستی فربد خاکپور مراحل بازپروری و درمان را طی می کند و پس از به دست آوردن سلامتی کامل به طبیعت باز خواهد گشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین گیر شدن عقاب شاهی پس از چند هزار کیلومتر سفر

زمین گیر شدن عقاب شاهی پس از چند هزار کیلومتر سفر