مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 شهریور 1398 ساعت 10:132019-09-09سياسي

جریان شناسی سیاسی عاشورا


بذل و بخشش هایی که بعد از پیامبر(ص) انجام می گرفت در گذر زمان به صورت یک سیر طبیعی درآمد و در زمان معاویه این روش تقسیم بیت المال صورت مشروع به خود گرفت و مال های حرام بیت المال زیر پوست افراد جامعه جمع و شکم هایشان بر اثر مصرف بیت المال مسلمین پر شد .

- بذل و بخشش هایی که بعد از پیامبر(ص) انجام می گرفت در گذر زمان به صورت یک سیر طبیعی درآمد و در زمان معاویه این روش تقسیم بیت المال صورت مشروع به خود گرفت و مال های حرام بیت المال زیر پوست افراد جامعه جمع و شکم هایشان بر اثر مصرف بیت المال مسلمین پر شد و باعث شد مردم و بزرگان جامعه صدای حق را نشنوند و در نهایت پسر پیامبر(ص) را در صحرای کربلا تنها گذاشته و قداست خاندان پیامبر(ص) را با زر و سیم حاصل از غصب بیت المال معاوضه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم معصومی- استاد دانشگاه و دبیر علمی گروه مطالعات راهبردی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده است، به جریان سیاسی و اجتماعی قیام امام حسین(ع) و علت وقوع عاشورا به صورت سلسه وار پرداخته است.

در بخش هفتم این یادداشت آمده است: زمینه ها و ریشه های اجتماعی 3) انحراف از سیاست های اقتصادی پیامبر(ص) پیامبر اسلام(ص) جزو معدود انبیایی بود که خداوند مانند حضرت داوود و سلیمان در کنار رسالتشان امر حکومت را نیز به ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریان شناسی سیاسی عاشورا

جریان شناسی سیاسی عاشورا