مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 شهریور 1398 ساعت 08:182019-09-06بين الملل

از بانوی سردار تا حماسه «زنان لَرده»/ شکست ارتش انگلیس از 10 زن ایرانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو ، این روزها پخش سریال بانوی سردار که نمایش دهنده برشی از زندگی پرفرازونشیب سردار بی بی مریم بختیاری است، - از بانوی سردار تا حماسه زنان لَرده / شکست ارتش انگلیس از 10 زن ایرانی یکی از نبرد های دلاوران بوشهری در برابر ارتش استعمارگر بریتانیا، جنگ زنان شجاع منطقه لَرده در دشتستان است که شیرزنان دشتستانی به مقابله با انگلیسی ها پرداختند و توانستند یگان نظامی آن ها را در هم بکوبند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو ، این روزها پخش سریال بانوی سردار که نمایش دهنده برشی از زندگی پرفرازونشیب سردار بی بی مریم بختیاری است، گوشه ای از نقش بی بدیل بانوان این سرزمین را در سال های دور به تصویر کشیده است.

بی بی مریم زنی روشنفکر، غیور و شجاع بود که توانست در منطقه ای عشایری توانایی خود را به جامعه کاملاً مردانه عصر خود تحمیل کند و در جریان های سیاسی اجتماعی زمان خود، از مشروطه تا جنگ اول جهانی و حتی تغییر حکومت ها، لقب سرداری را دریافت کند؛ باستانی پاریزی مورخ معاصر درباره او می گوید: در این کوهستان زنی می زیسته که برابر 100 مرد، در سرنوشت تاریخ معاصر ایران دخیل بوده است.

منظورم بی بی مریم بختیاری است که وقتی در جنگ بین الملل اول، ایرانیان وطن خواه ابتدا از اولتیماتوم روس و بعد از هجوم انگلیسی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از بانوی سردار تا حماسه «زنان لَرده»/ شکست ارتش انگلیس از 10 زن ایرانی

از بانوی سردار تا حماسه «زنان لَرده»/ شکست ارتش انگلیس از 10 زن ایرانی