مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 شهریور 1398 ساعت 11:182019-09-01اقتصادي

9 اقدام آستان قدس رضوی برای توسعه دانش بنیان صنایع غذایی


رییس سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی با تاکید بر این که 70 درصد قیمت خوراک گوشت و شیر وابسته به خوراک دام است، گفت: در حال حاضر 70 درصد خوراک دام از خارج وارد می شود و ما برای آن که بتوانیم در صنایع غذایی همانند صنعت برق به خودکفایی برسیم، - باید فناوری های اولویت دار را شناسایی کنیم و در این صنعت به کار بریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فاطمی امین امروز در گردهمایی فناورانه صنایع شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های صنایع غذایی با بیان این که 37 درصد از سبد هزینه های خانوارها صرف مواد غذایی می شود، افزود: اگر ما به دنبال ایجاد زندگی مطلوب برای جامعه هستیم، باید هزینه های خانوارها را مدیریت کنیم و زمانی که 37 درصد درآمد خانواده ها صرف مواد غذایی می شود، نشان از اهمیت این صنعت دارد.

وی با تاکید بر این که بخش اعظمی از تمرکز ایمنی زیستی و سلامت مربوط به صنایع غذایی می شود، یادآور شد: در حال حاضر 70 درصد از خوراک دام کشور از واردات است، به این معنا که 70 درصد قیمت گوشت و شیر کشور مربوط به خوراک دام می شود.

فاطمی امین با اشاره به خودکفایی کشور در حوزه هایی چون صنایع برق و تولید بنزین، اظهار کرد: این اقدام باعث شده است که هر چند تحریم ها می تواند برای کشور مشکل زا باشد، ولی نمی تواند تاب آوری ما را کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 اقدام آستان قدس رضوی برای توسعه دانش بنیان صنایع غذایی

9 اقدام آستان قدس رضوی برای توسعه دانش بنیان صنایع غذایی