مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 شهریور 1398 ساعت 01:282019-08-26اقتصادي

به نام طلسم در سراسر آسیا شناخته می شود


سنگ کهربا یکی از نخستین سنگ هایی بود که به عنوان طلسم در سراسر آسیا از آن استفاده می شد؛ این سنگ به دلیل رنگ طلایی طبیعی خود حاوی انرژی خورشیدی است و به نام های امبر، - سنگ چشم، طلای بالتیک، کوپال، گلسوم، سنگ خورشید و گلسوم نیز شهرت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سنگ کهربا از طریق فرایند فسیل سازی رزین درخت تشکیل می شود.

این سنگ در واقع صمغ درختان سوزنی از گونه کاج در جنگل هایی است که بعدها زیر آب رفته و پس از حداقل 50 میلیون سال سخت شده و در حال حاضر به عنوان کهربا شناخته می شود.

کهربا به دلیل جنس نرم و چسبناکی که دارد اغلب حاوی ترکیبات گیاهی و حیوانی مانند پشه و سایر حشرات است؛ عمر بیشتر کهرباهای جهان چیزی بین 30 تا 90 سال است و تصویری از جهان پیش از تاریخ را برای ما به تصویر می کشد.

کلمه کهربا از واژه فارسی میانه عنبر گرفته شده است و در طول قرن چهاردهم از واژه کهربا به جای عنبر برای اشاره به سنگ جواهری استفاده شد چرا که در ابتدا از این واژه برای توصیف ماده ای سخت و مومی که در روده نهنگ عنبر قرار داشت، استفاده می شد.

کهربا و عنبر به این دلیل که هر دو در ساحل یافت می شوند اغلب با یک دیگر اشتباه گرفته می شوند؛ عنبر به علت تراکم کم بر روی آب شیرین شناور می شود و سنگ کهربا فقط بر روی آب شور شناور می ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به نام طلسم در سراسر آسیا شناخته می شود

به نام طلسم در سراسر آسیا شناخته می شود