مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 شهریور 1398 ساعت 12:082019-08-26اجتماعي

جاده هایی که زیستگاه خرس های قهوه های خوزستان را قطع می کنند


رییس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه زیستگاه های طبیعی خرس قهوه ای با اجرای پروژه های عمرانی تهدید می شوند، - تصریح کرد: اجرای پروژه های عمرانی که گذرگاه های خرس را قطع می کنند مانند جاده سازی و خطوط انتقال نیرو و پروژه هایی که زیستگاه این حیوانات را به چند بخش تقسیم می کنند، زیستگاه های طبیعی خرس ها را تهدید می کنند.

رحیم الوندی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از گونه های مختلف خرس ها، در ایران دو گونه خرس سیاه و خرس قهوه ای زیست می کنند که از این دو گونه، خرس سیاه در جنوب شرقی ایران در مناطقی مانند استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد و هرمزگان دیده می شود اما خرس قهوه ای در همه نقاط کوهستانی ایران زیست می کند.

وی افزود: در استان خوزستان تنها خرس قهوه ای دیده می شود که عمدتا در مناطق کوهستانی و به ویژه در جنگل های زاگرس در شمال و شمال شرق خوزستان زیست می کنند.

رییس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص جمعیت خرس های قهوه ای خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه خرس قهوه ای، گونه ای شب فعال است و معمولا در شکاف غارها مخفی می شود، آمار دقیقی از تعداد خرس های قهوه ای خوزستان در دست نیست اما طبق مشاهده ها و برآورد جمعیتی، احتمالا بیش از 100 قلاده خرس قهوه ای در خوزستان وجود دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاده هایی که زیستگاه خرس های قهوه های خوزستان را قطع می کنند

جاده هایی که زیستگاه خرس های قهوه های خوزستان را قطع می کنند