مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 شهریور 1398 ساعت 15:382019-08-25سياسي

ایجاد آزمایشگاه ژنتیک در حوزه باستان شناسی


«ایجاد یک آزمایشگاه ژنتیک در حوزه باستان شناسی، به پیشرفت های زیادی منجر می شود، همان طور که پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی –تاریخی توانسته در همکاری با مراکز ذخیره ژنتیک کشور فعالیت های گسترده ای را در این حوزه انجام دهد.

- ایجاد یک آزمایشگاه ژنتیک در حوزه باستان شناسی، به پیشرفت های زیادی منجر می شود، همان طور که پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی –تاریخی توانسته در همکاری با مراکز ذخیره ژنتیک کشور فعالیت های گسترده ای را در این حوزه انجام دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پرستو عرفان منش - مسئول آزمایشگاه ژنتیک پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی، تاریخی - با بیان اینکه در دنیای امروز بیوآرکولوژی زمینه های مختلفی را چون جانور باستان شناسی، انسان باستان شناسی، گیاه باستان شناسی و ژنتیک باستان را در بر می گیرد، گفت: ما به تناسب امکانات موجود از هر کدام در ایران استفاده های مختلف می کنیم.

وی افزود: تا مدتی قبل، امکانات به گونه ای نبود که بتوان همه ی این موضوعات را در این مورد بررسی کرد، اما امروزه با توجه به فراهم شدن امکانات و تجهیزات لازم در کشور، بررسی های بسیاری در بخش های مختلف باستان شناسی صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد آزمایشگاه ژنتیک در حوزه باستان شناسی

ایجاد آزمایشگاه ژنتیک در حوزه باستان شناسی