مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 شهریور 1398 ساعت 12:282019-08-25بين الملل

افتتاح موزه زیرزمینی به مناسبت سالروز آزادسازی پاریس از ارتش نازی ها


یک پناهگاه متروکه که زمانی به عنوان مقر فرماندهی پاریس برای مقابله با ارتش نازی ها مورود استفاده قرار می گرفت، اکنون به عنوان یک موزه زیرزمینی افتتاح شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ایندیپندنت، این پناهگاه متروکه در آگوست سال 1944، به مدت هشت رو به عنوان مقر فرماندهی جریان مقاومت فرانسه مورد استفاده قرار گرفت.

این پناهگاه نظامی با وجود 250 خط تلفن به رهبران مقاومت فرانسه این مکان را می داد تا به طور مخفیانه آزادسازی پاریس از ارتش نازی ها را اداره کنند.

این مکان تاریخی در 75 سال گذشته به طور کلی توسط مقامات فرانسوی و پاریسی ها به فراموشی سپرده شده بود و پس از آن که دیگر مود استفاده قرار نگرفت به طور کامل متروکه شد.

اما حالا به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز آزادسازی پاریس از ارتش نازی ها، مقر فرماندهی پیشین پاریس به عنوان یک موزه برای یادآوری دوران سیاه، پرهرج و مرج و در عین حال امیدوارکننده ی تاریخ این شهر، بازگشایی می شود.

موزه آزادسازی پاریس که عنوان کامل Musee Jean Moulin – Musee du General Leclerc – Liberation de Paris The Musee de la برای آن در نظر گرفته شده است، بازدیدکنندگان را به سفری می برد که آندره کاسپی تاریخدان فرانسوی از آن به عنوان یک دوره ی شکوهمند و در عین حال غم انگیز یاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح موزه زیرزمینی به مناسبت سالروز آزادسازی پاریس از ارتش نازی ها

افتتاح موزه زیرزمینی به مناسبت سالروز آزادسازی پاریس از ارتش نازی ها