مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مرداد 1398 ساعت 10:532019-08-21اقتصادي

ارزش اظهار شده برخی از کالاهای وارداتی واقعی نیست


یک عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است با توجه به فراهم نبودن مقدمات لازم برای ثبت اطلاعات حقیقی کالاهای وارداتی و اعتبارسنجی دقیق آنها، - عملا اطلاعاتی که از ارزش برخی از کالاهای وارداتی به ثبت می رسد، واقعی نیست.

مهراد عباد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال های گذشته نحوه ثبت اطلاعات کالاهای وارداتی به این شکل بود که واردکننده ارزش کالای خود را در دایره ارزش کالاهای وارداتی به ثبت می رساند و با توجه به اینکه فرایند این ثبت ارزش، طولانی و دشوار بود عملا بسیاری از دیگر واردکنندگان برای ثبت اطلاعات جدید اقدام نمی کردند و کالای جدید را بر اساس همان نرخ هایی که از گذشته به ثبت رسیده بود، وارد می کردند.

به گفته وی، با توجه به اینکه در سال های قبل تنها بحث پرداخت تعرفه کالاهای وارداتی مطرح بود و مسائلی همچون سهمیه ارز یا تعهدات ارزی وجود نداشت، بسیاری از واردکنندگان ارزش کالاهای وارداتی خود را پایین تر از نرخ واقعی اعلام می کردند و عملا گمرک نمی توانست تعرفه واقعی کالاها را دریافت کند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه نمی توان انتظار داشت میزان ارزش یک کالا در طول زمان ثابت باقی بماند، تصریح کرد: ما امروز در سامانه ارزش کالا شاهد آن هستیم که یک نرخ مشخص برای واردات کالا در نظر گرفته شده که در بسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش اظهار شده برخی از کالاهای وارداتی واقعی نیست

ارزش اظهار شده برخی از کالاهای وارداتی واقعی نیست