مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مرداد 1398 ساعت 08:232019-08-20اقتصادي

مدیریت پسماند؛ مهمترین راهکار کنترل جمعیت سگ های ولگرد/ کشتار جواب نمی دهد


به دنبال باز انتشار فیلم هایی از کشتن سگ ها و حواشی پیش آمده، یک دامپزشک و متخصص حیات وحش ضمن ارائه راهکارهایی برای کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب گفت: - ابتدایی ترین و موثرترین راهکار، مدیریت پسماند است.

ایمان معماریان در گفت و گو با ایسنا گفت: اصلی ترین و ابتدایی ترین اقدامی که باید برای کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب در محیط های شهری انجام داد، مدیریت پسماند است زیرا هنگامی که غذا به راحتی از طریق پسماندها در اخیتار این نوع از حیوانات قرار می گیرد میزان تولید مثل آن ها افزایش پیدا می کند.

وی افزود: طی سال های گذشته افزایش جمعیت موش ها در شهر لندن دردسرهایی را به وجود آورده بود.

دستگاه های مسئول این کشور سعی کردند با روش های مختلفی از جمله کشتن و سم دادن به موش ها جمعیت آن ها را کنترل کنند اما با اجرای این راهکار هیچ وقت موفق به کنترل جمعیت نشدند و تنها زمانی تنوانستد جمعیت موش ها را کنترل کنند که به مدیریت صحیح و اصولی پسماندها روی آوردند چرا که از این طریق غذا به راحتی در اختیار موش ها قرار نگرفت و به تدریج میزان تولید مثل آن ها کاهش پیدا کرد.

این دامپزشک و متخصص حیات وحش در ادامه تصریح کرد: ما نه تنها در کشور مدیریت پسماند درستی نداریم بلکه برخی افراد غذای مجانی در اختیار سگ ها قرار می دهند که کار اشتباهی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت پسماند؛ مهمترین راهکار کنترل جمعیت سگ های ولگرد/ کشتار جواب نمی دهد

مدیریت پسماند؛ مهمترین راهکار کنترل جمعیت سگ های ولگرد/ کشتار جواب نمی دهد