مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مرداد 1398 ساعت 00:032019-08-19سياسي

10 سال غفلت از «معرکه» ها


«یوجینو باربا، کارگردان و تئوریسین صاحب نام تئاتر دنیا سال 1395 وقتی به ایران آمد، در آخرین ساعات حضورش شاهد مجلس تعزیه در سالن انتظار تئاتر شهر بود و چنان از این گونه نمایش حیرت زده شد که گفت چرا آن را به دنیا معرفی نمی کنید؟ این نمایش همه چیز دارد و همین .

- یوجینو باربا، کارگردان و تئوریسین صاحب نام تئاتر دنیا سال 1395 وقتی به ایران آمد، در آخرین ساعات حضورش شاهد مجلس تعزیه در سالن انتظار تئاتر شهر بود و چنان از این گونه نمایش حیرت زده شد که گفت چرا آن را به دنیا معرفی نمی کنید؟ این نمایش همه چیز دارد و همین که از جدال خیر و شر حرف می زند بسیار مهم است.

نکته تأسف برانگیز این است که حتی وقتی وی چنین پیشنهادی را نیز مطرح می کند ما هیچ اقدامی نکردیم.

(1) یک دهه از ثبت جهانی تعذیه در یونسکو می گذرد اما تنها زمان برون گرایی این نمایش، روزهایی اندک از ماه محرم به وقت عزاداری برای امام حسین (ع) است.

این به محاق بردن فقط خاص تعزیه نبوده، پرده خوانی و نقالی، سیاه بازی و جلوه هایی دیگر از هنر نمایش، چنین سرنوشت غم انگیزی داشته اند که گاه تا مرز محوشدگی رفته اند.

حقیقت آن است فرهیختگانی از سراسر جهان که حتی با عنوان گردشگر به ایران می آیند، در پی فرصتی برای آشنایی با گوشه ای از سنت ها و آیین های ایران به هر شکل هستند، درحالی که چنته ما خالی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 سال غفلت از «معرکه» ها

10 سال غفلت از «معرکه» ها