مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مرداد 1398 ساعت 05:082019-08-19دانش

سیم پیچ ها دریا ها را از پلاستیک پاک می کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، بیش از 14 میلیون تن پلاستیک در اقیانوس ها شناورند که 40 درصدشان یک بار مصرفند؛ به این معنا که همان سالی که تولید شده اند، - تعداد پلاستیک های اقیانوس ها به اندازه ستارگان کهکشان راه شیری شده و تاکنون روش کاربردی مناسبی ابداع نشده، اما فناوری نانو توانسته راه حل این مشکل را پیدا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، بیش از 14 میلیون تن پلاستیک در اقیانوس ها شناورند که 40 درصدشان یک بار مصرفند؛ به این معنا که همان سالی که تولید شده اند، به درون آب دریا ها یا اقیانوس ها افتاده اند.

بیشتر این پلاستیک ها هیچ وقت به صورت کامل تجزیه نمی شوند، بلکه فقط به قطعات کوچک تری تبدیل می شوند که به آن ها میکروپلاستیک می گوییم.

ابعاد این میکروپلاستیک ها از پنج میلی متر هم کوچک تر است و در همه جای دنیا پیدا می شوند.

مطمئنا پرداختن به مشکل آلودگی پلاستیک نیازمند محدود کردن تولید پلاستیک است، اما محققان علاوه بر این به دنبال کشف راه های تمیز کردن پلاستیک و میکروپلاستیک های موجود در اقیانوس ها هستند.

دانشمندان در تحقیقات جدید خود از نوعی فناوری نانو برای این کار استفاده کرده اند که نانوکویل یا سیم پیچ های مغناطیسی بسیار ریز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیم پیچ ها دریا ها را از پلاستیک پاک می کنند

سیم پیچ ها دریا ها را از پلاستیک پاک می کنند