مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مرداد 1398 ساعت 10:132019-08-18اقتصادي

روستایی که نجات بخش دو استان در سیل امسال شد


سد سیمره که قرار بود در بلند مدت آبگیری شود، به یکباره با سیلاب های بهاره پر از آب شد و تعدادی از روستاها زیر آب فرو رفت اما ماجرا از کجا آغاز شد؟ - سیل، خوزستان و لرستان را تهدید می کرد و مسئولان وزارت نیرو تصمیم گرفتند برای جلوگیری از وقوع فاجعه در لرستان و خوزستان مخزن سد را با سیلاب پر کنند و نتیجه آن بود که باید دست کم 12 روستای استان ایلام و لرستان به طور کامل زیر آب می رفت مسئولان تصمیم گرفتند سد سیمره را تا بالاترین حد ممکن آبگیری کنند و این در حالی است که خانه های روستاییانی که در مخزن سد قرار می گیرند، با این اقدام زیر آب می رفت.

اردکانیان، وزیر نیرو در فروردین ماه امسال گفته بود، تملک اراضی کشاورزی و مسکونی منازل روستایی قرار گرفته در مخزن سد در دستور کار قرار گرفت و این مهم با همکاری رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه محقق شد و ظرف سه ماه آینده، مبالغ اراضی تملک شده به حساب های مردم شامل روستاهایی از ایلام و لرستان می شود، پرداخت خواهد شد.

وی عنوان کرده بود، به دلیل اینکه خروجی سد سیمره وارد سد کرخه می شود، محدوده آبگیری این سد با توجه به ملاحظلات فنی برای کنترل سیلاب قطعاً بیشتر می شود.

جالب است بدانید پژوهشگاه باستان شناسی به نقل ار وزارت نیرو در سال 92 اعلام کرده بود: این سد که در مسیر رودخا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستایی که نجات بخش دو استان در سیل امسال شد

روستایی که نجات بخش دو استان در سیل امسال شد