مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مرداد 1398 ساعت 10:082019-08-18اقتصادي

ماجرای مبهم مجوز 2 ماهه تردد خودروهای مناطق آزاد


در حالی مجوز تردد خودروها از دو منطقه آزاد کیش و اروند به مدت دو ماه افزایش یافته که ظاهرا با توافقات بین مناطق، گمرک و استانداری بوده است، ولی پلیس راهور ناجا این جریان را تخلف گمرک در صدور مجوز اعلام و دستور توقیف برخی از خودروها را صادر کرده است؛ - ماجرایی مبهم و متناقض که تاکنون توضیح صریحی از سوی گمرک و مناطق آزاد در مورد آن ارائه نشده و سوالات زیادی را بی پاسخ گذاشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خودروهای مناطق آزاد برای خروج و تردد در سرزمین اصلی نیاز به طی کردن فرآیند دریافت مجوز و به عبارتی دریافت مرخصی دارند که طی این سال ها برای آنها زمانی یک ماهه تعریف شده است، اما اخیرا مجوزهای پیوسته و نا پیوسته ای در دو منطقه آزاد با زمان دو ماهه صادر شد که با خود حواشی به همراه داشت.

ماجرا از آنجا شروع شد که رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد مجوز دو ماهه ای برای تردد خودروهای منطقه آزاد کیش در سایر استان های کشور صادر شده که تخلف گمرک است.

هادیانفر گفته بود که با توجه به این که مجوز گمرک برای تردد دو ماهه را خلاف قانون بود ، دستور توقیف برخی از این خودروها را نیز صادر کرده است.

وی این توضیح را نیز داد که ورود خودروهای بالای 2500 سی سی مناطق آزاد به کشور به جز خودروهای آمریکایی بلامانع است و خودروهای کشورهای همسایه که در ایران در حال تردد هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای مبهم مجوز 2 ماهه تردد خودروهای مناطق آزاد

ماجرای مبهم مجوز 2 ماهه تردد خودروهای مناطق آزاد