مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مرداد 1398 ساعت 09:432019-08-18اقتصادي

امسال آفت مگس زیتون اثرچندانی بر روی تولید ندارد


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: آفت مگس زیتون در بیش از 5000 هکتار از باغ های بارور بالادست وجود دارد اما در حال حاضر، تراکم جمعیت آن کمتر است و اثرچندانی بر روی تولید ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدابراهیم محمدی با بیان اینکه مگس زیتون، درون میوه در حال رشد تخم گذاری می کند و پس از یک هفته تبدیل به لارو می شود، گفت: لاروها در 15تا 20روز از بافت میوه تغدیه می کنند تا تبدیل به شفیره شوند و پنج تا هفت روز طول می کشد تا مگس ها از داخل آن بیرون بیایند.

وی افزود: آفت مگس زیتون افزون بر تغذیه بخش عمده ای از زیتون، با سوراخ هایی که در آن ایجاد می کنند، زمینه ورود قارچ ها و باکتری ها به درون میوه زیتون را فراهم کرده و سبب له شدگی و پوسیدگی باقیمانده میوه و ریختن آن پای درخت می شود و از طرفی روغنی که از این زیتون های آلوده گرفته می شود، کیفیت چندان خوبی ندارد.

محمدی ادامه داد: اگر هوا مساعد باشد، چرخه زندگی مگس زیتون، از نیمه های تابستان تا روزهای پایانی آبان، زمان باردهی تا برداشت زیتون، سه تا پنج بار تکرار می شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان در تشریح میزان مقاومت و تکثیر این آفت افزود: مگس زیتون بالغ، پس از برداشت زیتون، پناهگاه هایی مثل پوسته و شاخه های درختان قدیمی را برای زمستان گذارانی انتخاب می کند و حتی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال آفت مگس زیتون اثرچندانی بر روی تولید ندارد

امسال آفت مگس زیتون اثرچندانی بر روی تولید ندارد