مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 مرداد 1398 ساعت 08:282019-08-10اجتماعي

چرا گاهی هوا را گرم تر از دمای اعلام شده حس می کنیم؟


استاد آب و هواشناسی دانشگاه خوارزمی در خصوص تفاوت دمای محسوس با دمای ثبت شده گفت: در دمای ثبت شده استنادکارشناسان به دمای جعبه سفید رنگ در سایه در ایستگاه هواشناسی خارج از شهر است که این خارج از شهر بودن باعث دوربودن از جزیره حرارتی شهرها و آماری متفاوت .

- استاد آب و هواشناسی دانشگاه خوارزمی در خصوص تفاوت دمای محسوس با دمای ثبت شده گفت: در دمای ثبت شده استنادکارشناسان به دمای جعبه سفید رنگ در سایه در ایستگاه هواشناسی خارج از شهر است که این خارج از شهر بودن باعث دوربودن از جزیره حرارتی شهرها و آماری متفاوت از دمای محسوس مرکز شهر می شود.

دکتر مهری اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ، گفت: در هواشناسی به طور کلی دو نوع دما داریم دمای محسوس و دیگری دمای اندازه گیری و ثبت شده در ایستگاه هواشناسی.

اکبری افزود: دمای محسوس دمایی است که به شخصه آن را حس می کنیم و دمای ثبت شده دمایی است که در شرایطی خاص در ایستگاه هواشناسی بررسی می شود؛ نکته مهم در خصوص دمای ثبت شده این است که این دما، دمای قفسه ای سفید رنگ و چوبی است که در قسمت سایه ایستگاه آب و هواشناسی قرار دارد.

وی افزود: برای مثال عده ای دمای هوای اعلام شده را با دماسنج خودرو خود مقایسه می کنند در حالی که دما سنج خودرو دمای هوای نزدیک به سطح زمین و آسفالت را نشان می دهد که منطقا م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا گاهی هوا را گرم تر از دمای اعلام شده حس می کنیم؟

چرا گاهی هوا را گرم تر از دمای اعلام شده حس می کنیم؟