مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مرداد 1398 ساعت 14:482019-08-03اقتصادي

مرغ ها در سمنان از اول پاییز رتبه بندی کیفی می شوند


مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از اجرایی شدن طرح ارتقاء کیفیت بهداشتی مرغ از ابتدای مهرماه خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح مرغ های عرضه شده از کیفیت به مراتب بیشتری برخوردار خواهند بود.

- دکتر حمیدرضا حسینی، در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح، مرغ های عرضه شده از نظر کیفیت در سه گروه a , b ,a+ تقسیم و به بازار عرضه می شوند.

وی از اجرای این طرح ملی به عنوان عاملی برای افزایش رقابت پذیری بین تولیدکنندگان وعرضه کنندگان مرغ در کشور و استان نام برد و افزود: کشتارگاه های مرغ به دو گروه عمده کشتارگاه های دارای خط 2 و فاقد خط 2 تقسیم می شوند که دو کشتارگاه دارای خط 2 نیز در استان سمنان وجود دارد.

این دکترای دامپزشکی ادامه داد: خط 2 در واقع خطی است که امحا و احشاء داخل مرغ را تخلیه و معدوم و داخل شکم مرغ تولیدی را کاملا پاک می کند.

وی با بیان اینکه مرغ های تولیدی خط 2 در گروه مرغ با کیفیت a یا درجه یک قرار می گیرند گفت: آن دسته از کشتارگاه هایی که فاقد خط 2 هستند به کشتار مرغ و عرضه آن در بازار می پردازند اما بر روی بسته بندی مرغ تولیدی این کشتارگاه ها گرید b که همان درجه دو نوشته می شود.

وی از ,a+ به عنوان باکیفیت ترین مرغ تولیدی در این تقسیم بندی جدید نام برد و گفت: مرغ گرید a+ به مرغ با کیفیت کشتارگاه های دارای خط 2


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرغ ها در سمنان از اول پاییز رتبه بندی کیفی می شوند

مرغ ها در سمنان از اول پاییز رتبه بندی کیفی می شوند