مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مرداد 1398 ساعت 08:582019-07-23پزشكي

تاخیر وزارت بهداشت در جمع آوری داروی لوزارتان قابل پیگیری است


یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بی تردید موضوع تاخیر در فرآیند جمع آوری داروی لوزارتان قابل پیگیری است و اگر این تاخیر آگاهانه صورت گرفته باشد، - حتماً برخورد می کنیم.

محمدنعیم امینی فرد در گفت وگو با ایسنا در رابطه با سرطان زا بودن داروی لوزارتان، گفت: یکی از مواد اولیه داروی لوزارتان، نیتروزامین بوده که در سال های اخیر به عنوان یک ریسک فاکتوری برای سرطان شناخته شده و حدود یک سال قبل، اداره مواد غذایی و دارویی ایالات متحده آمریکا (FDA) مصرف این دارو را ممنوع کرده است.

اما داروی لوزارتان هم اکنون در ایران تولید می شود و مواد اولیه آن را نیز از کشورهای مختلف دنیا از جمله هند وارد می کنیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: وزارت بهداشت مدعی است که پس از دریافت گزارش مراکز بین المللی مبنی بر سرطان زا بودن نیتروزامین موجود در لوزارتان، فراخوان داده و هم اکنون در حال ریکال کردن دارو است.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و جامعه علمی کشور به صورت جدی به این موضوع ورود کردند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ریکال کردن دارو در همه جای دنیا سابقه دارد و تنها مختص به ایران نیست، اظهار کرد: ریکال کردن دارو در کشورهایی که به اصول بهداشت عمومی پایبندی بیشتری دارند به مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاخیر وزارت بهداشت در جمع آوری داروی لوزارتان قابل پیگیری است

تاخیر وزارت بهداشت در جمع آوری داروی لوزارتان قابل پیگیری است