مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مرداد 1398 ساعت 08:082019-07-23اقتصادي

بی توجهی به ایمنی بناهای تاریخی شخصی جرم است؟


شب 26 تیرماه بنای گنبدی تاریخی میدان حسن آباد در مقابل چشمان بهت زده مردم و مسئولان سوخت و فرو ریخت؛ بنای قاجاری که به رغم قدمت و ارزش تاریخی انبار کالا شده بود.

- بنای تاریخی میدان حسن آباد به چشم برهم زدنی سوخت مثل اولین آسمان خراش پایتخت ساختمان پلاسکو که از بی توجهی و خلاهای قانونی ایمنی فرو ریخت و داغ بزرگی بر دل گذاشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گاهی برخی از بناهایی تاریخی که مالک شخصی دارند به دلایل متعدد از جمله عدم رضایت مالک شخصی برای ایمن سازی، بی احتیاطی، فرسودگی بنا و.

درگیر حوادثی از جمله آتش سوزی می شود؛ موضوع آتش سوزی در بناهای تاریخی بحث جدی است که گاهی صاحبان این بناها آن را ساده تلقی می کنند و به این بهانه که عمارت و بنا شخصی است ایمن سازی های لازم را انجام نمی دهند؛ اما آیا برای افرادی که با بی احتیاطی یک بنای تاریخی را به آتش می کشند یا تخریب می کنند، تعریف شده است؟ علی نجفی توانا - جرم شناس- در گفت وگو با ایسنا، گفت: آتش زدن اموال چه مربوط اشخاص باشد و چه نهادها جرم تلقی می شود و قابل مجازات است؛ اما این اقدام ممکن است به دو شیوه عمدی یا غیر عمدی انجام شود، ارتکاب عمدی جرم آتش سوزی مجازاتی در پی دارد که حسب ویژگی های آن حادثه، اموالی که آتش گرفته است، مالکیت محل یا اموال آتش گرفته که متعلق به فردی یا نهادهای عمومی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی به ایمنی بناهای تاریخی شخصی جرم است؟

بی توجهی به ایمنی بناهای تاریخی شخصی جرم است؟