مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 تیر 1398 ساعت 12:182019-07-22بين الملل

ققنوسی که برنمی خیزد


«هر بنا یا هر بافت تاریخی که بسوزد، همراه با آن بخشی از دیروز ما، بخشی از هویت ما و بخشی از خاطرات جمعی ما در زمان محو می شود.

» - هر بنا یا هر بافت تاریخی که بسوزد، همراه با آن بخشی از دیروز ما، بخشی از هویت ما و بخشی از خاطرات جمعی ما در زمان محو می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه اعتماد نوشت: گرما باشد یا سرما، فرقی ندارد، اگر کاغذ یا پارچه ای تلنبار باشد، اگر گاز نشت کند یا سیمی اندکی معیوب باشد، تنها یک جرقه، یک جرقه کوچک کافی است تا تمام این اگرها را به واقعیتی سوزان بدل کند.

آتش شعله می کشد و از امروز خاکستری برای فردا به جای می گذارد.

هر بنا یا هر بافت تاریخی که بسوزد، همراه با آن بخشی از دیروز ما، بخشی از هویت ما و بخشی از خاطرات جمعی ما در زمان محو می شود.

حسن آباد اولین بنای تاریخی ما نیست که در کام آتش فرورفت و به نظر می رسد اگر روال اقدامات به همین شکل باشد، آخرین بنا هم نخواهد بود.

بسنده کردن به مرمت های بعد از آتش سوزی و وعده هایی برای تخصیص بودجه ضامن حفاظت آن بناهایی نیست که در دو قدمی آتش سوزی قرار دارند و بوی خاکستر شدن شان از همین حالا به مشام می رسد.

بودجه ها و مرمت هایی که پس از آتش سوزی انجام می شوند، حتی نمی توانند نوشدارویی پس از مرگ سهراب باشند زیرا آن بخشی که از دل تاریخ به دست ما رسیده بود به کام نیستی رفته و شای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ققنوسی که برنمی خیزد

ققنوسی که برنمی خیزد