موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 تیر 1398 ساعت 03:032019-07-21سياسي

بدعهدی صدام پس از پذیرش قطعنامه 598


پس از پذیرش قطعنامه 598 عراق در محور جنوب چند عملیات انجام داد که رزمندگان ایرانی توانستند با طراحی و اجرای عملیات هایی همچون «دفاع سراسری» و «الغدیر» دشمن را به عقب برانند.

- پس از پذیرش قطعنامه 598 عراق در محور جنوب چند عملیات انجام داد که رزمندگان ایرانی توانستند با طراحی و اجرای عملیات هایی همچون دفاع سراسری و الغدیر دشمن را به عقب برانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از موضوعاتی که پژوهشگران و اهالی رسانه در رابطه با دوران هشت سال دفاع مقدس باید به آن توجه کنند وقایع و رخدادهایی است که تا 9 روز پس از پذیرش قطعنامه 598 استمرار داشته است.

چرا که در این بازه زمانی عراق در خطوط سراسری جبهه جنگ اقدام به عملیات آفندی (حمله) کرد که بزرگترین عملیت آنها، در جاده اهواز خرمشهر بود.

رژیم بعث عراق خیال می کرد با این اقدامات می تواند در مذاکرات پس از آتش بس دست پر حاضر شود.

پس از پذیرش قطعنامه 598 عملیات دفاع سراسری در تاریخ 67/5/1 اجرا شد.

اسم این عملیات ها را سراسری گذاشته اند چون بدون هیچ طرح و برنامه ای از قبل تعیین شده انجام شد و در حقیقت مجموعه ای از چند عملیات بودند.

با توجه به پذیرش قطعنامه از طرف جمهوری اسلامی ایران، صدام و حامیانش فکر کرده بودند که شاید ایران از موضع ضعف این قطعنامه را پذیرفته است و بنابراین دست به تحرکاتی زدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدعهدی صدام پس از پذیرش قطعنامه 598

بدعهدی صدام پس از پذیرش قطعنامه 598