مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 تیر 1398 ساعت 17:532019-07-21سياسي

ظریف: سیاست های آمریکا باعث وخیم تر شدن مساله فلسطین شده است


وزیر امور خارجه در جلسه کمیته فلسطین وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد در ونزوئلا تاکید کرد که سیاست های آمریکا باعث وخیم تر شدن مساله فلسطین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن کامل سخنرانی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این جلسه که 29 تیر برگزار شد به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم آقای رییس، عالیجنابان، خانم ها و آقایان، امروز در زمانی دور هم گرد آمده ایم که مردم فلسطین در وضعیتی نامطمئن و بی ثبات به سر می برند.

پی گیری سیاست یکجانبه گرایانه افراطی و نادیده انگاری حقوق بین الملل توسط دولت کنونی آمریکا مسأله فلسطین را تشدید کرده است.

این سیاست اثری سه گانه بر جای نهاده است: اول این که دولت آمریکا با تمام توان در پی آن است تا موضوع فلسطین را به حاشیه رانده و مرکزیت و ربط آن به عنوان مسأله محوری در خاورمیانه را کاهش دهد.

در دستیابی به این هدف، کوشش هایی برای اولویت بخشیدن به برخی موضوعات غیر مهم و جایگزین کردن آنها بجای مسأله فلسطین در دستور کار برخی کشورهای وابسته در منطقه در حال انجام است.

مایه تأسف است که برخی در این دام گرفتار آمده اند و با تمرکز بر موضوعات غیر مهم، در مسیر پیشبرد دستور کار آمریکا و رژیم اسراییل گام برداشته و در نتیجه توجهات را از آلام مردم فلسطین منحرف می سازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: سیاست های آمریکا باعث وخیم تر شدن مساله فلسطین شده است

ظریف: سیاست های آمریکا باعث وخیم تر شدن مساله فلسطین شده است