مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 تیر 1398 ساعت 10:532019-07-21فرهنگي

گورهای روبازی که سران مشروطه در آن خوابیده اند... + تصاویر


فکر می کنید تصاویر گورستان های مخوف که قبرها در دود محو شده اند، فقط ساخته و پرداخته ذهن کارگردانان فیلم های ترسناک است؟ - گورهای روبازی که سران مشروطه در آن خوابیده اند.

+ تصاویر فکر می کنید تصاویر گورستان های مخوف که قبرها در دود محو شده اند، فقط ساخته و پرداخته ذهن کارگردانان فیلم های ترسناک است؟ مشابه این صحنه را می توانید در گورستان امامیه تبریز و محل دفن شخصیت های برجسته فرهنگی و سیاسی ببینید، اینجا تکه ای دیگر از تاریخ فراموش شده ی تبریز است که گویا کسی قصد حرف زدن در این مورد و مرمت قبور قدیمی آن را ندارد.

این گورستان، قدمتی 120 ساله دارد و زمین آن که بیرون از تبریز و در جایی به نام یانیخ تپه قرار داشته، متعلق به بانو نورالسلطنه ، دختر مظفرالدین شاه و همسر سید کاظم امامی طباطبایی است.

زمین این گورستان در سال 1275 به نام گورستان مسلمانان وقف شد، بسیاری از بزرگان از جمله خانواده امامی ها در این گورستان دفن شده‎اند، مزار تعداد زیادی از شهدای مشروطه مثل ابراهیم قافقایچی که در عاشورای 1330 قمری در میدان دانشسرای تبریز اعدام شد هم در گورستان امامیه قرار دارد.

همچنین میرزا آقا فرشی ، برادرش غلام حسین فرشی و میرزا علی اکبر سراج مدیر مسئول روزنامه تکامل از سران مشروطیت نیز در این گورستان دفن شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گورهای روبازی که سران مشروطه در آن خوابیده اند... + تصاویر

گورهای روبازی که سران مشروطه در آن خوابیده اند... + تصاویر