مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 تیر 1398 ساعت 10:082019-07-20اقتصادي

گذر صنایع دستی به رونق فروش کمک می کند؟


یک استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه صنایع دستی بر این باور است که شهر مختلف ایران به مراکزی نیاز دارد که صنایع دستی را با قیمت مطلوب، کیفیت خوب و بسته بندی مناسب ارائه کند؛ - چراکه وجود یک بازار متمرکز، علاوه بر فروشگاه هایی که در سطح شهر وجود دارد، این اطمینان را می دهد که خریداران و توریست ها می توانند برای مشاهده کلیه آثار به یک مرکز مشخص مراجعه کنند.

حسین یاوری، استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه صنایع دستی در گفت وگویی با ایسنا درباره ی تاثیر راه اندازی گذر صنایع دستی در رونق این حوزه، اظهار کرد: انجام این اقدامات همانند راه اندازی بازارچه، گذر و هرگونه مراکز فروش موقت و دائمی عرضه و فروش از این نظر موثر است که می تواند منجر به بازاریابی و تداوم تولید شود.

او ادامه داد: وقتی امکانات جدیدی را برای فروش صنایع دستی پدید می آوریم، به صورت غیرمستقیم به تداوم تولید، حفظ اشتغال و در نهایت افزایش تولید و اشتغال کمک می کنیم.

با توجه به سابقه ای که در سازمان صنایع دستی دارم، خاطرم هست که در دهه 50، فروشگاه های عرضه انواع صنایع دستی در سراسر ایران وجود داشت که به نوعی پنجره کوچکی از صنایع دستی ایران به شمار می رفت.

در آن دوره بررسی ها نشان می داد که بیشتر خریداران صنایع دستی خارجی بودند و نسبت 65 درصد به 35 را داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذر صنایع دستی به رونق فروش کمک می کند؟

گذر صنایع دستی به رونق فروش کمک می کند؟