مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 تیر 1398 ساعت 09:132019-07-19پزشكي

مهمترین ترکیبات غذایی سرطان زا و ضد سرطان


عضو هیات علمی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با تاکید بر اینکه ترکیباتی که در مواد غذایی، خوراک دام و طیور، محصولات زراعی و دامی مورد استفاده قرار می گیرند، - باید قبل استفاده مورد تأیید مراجع قانونی قرار گرفته باشند، برخی ترکیبات غذایی سرطان زا و همچنین مواد غذایی دارای بیشترین اثر حفاظتی در برابر بروز سرطان را تشریح کرد.

خدیجه خوش طینت در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان، ایمنی مواد غذایی از لحاظ ترکیبات غیر تغذیه ای آنها همواره مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: این مواد شامل افزودنی های شیمیایی و باقیمانده سموم آفت کش ها و داروهای دامپزشکی حتی در مقادیر کم و تحت عنوان آلاینده (چه طبیعی و چه ساخت بشر) و ترکیبات حاصل از تجزیه مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید مواد غذایی می شوند.

وی ادامه داد: اولین بار در سال 2002 وجود مقادیر قابل توجهی آکریلامید در مواد غذایی که تحت فرآیند و پخت در دماهای بالا قرار می گیرند، گزارش شد.

این مورد زنگ خطری برای ارزیابان خطر در مواد غذایی است.

آکریلامید هم سرطان زا و هم برای عملکرد ژن ها مضر و همچنین در مقادیر کم نیز خطرناک است، این در حالیست که امکان حذف کامل این ترکیبات وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین ترکیبات غذایی سرطان زا و ضد سرطان

مهمترین ترکیبات غذایی سرطان زا و ضد سرطان