مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 تیر 1398 ساعت 08:102019-07-19اقتصادي

65 درصد زنان تحصیلکرده بیکارند


بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار ایران از مجموع 932 هزار نفر از زنان بیکار جامعه، 65 درصد دارای تحصیلات عالیه هستند که نشان می دهد با وجود سرمایه گذاری نظام آموزشی کشور، - یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار ایران از مجموع 932 هزار نفر از زنان بیکار جامعه، 65 درصد دارای تحصیلات عالیه هستند که نشان می دهد با وجود سرمایه گذاری نظام آموزشی کشور، بازار کار از وجود آنها بهره لازم را نبرده است.

رضا وفایی یگانه در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود آنکه طی چند دهه گذشته سرمایه گذاری زیادی با هدف افزایش بهره وری سرمایه های انسانی برای توانمندسازی نیروهای کار صورت گرفته است اما آمارها نشان می دهد که بازار کار به اندازه لازم از این سرمایه های عظیم بهره برداری نکرده است.

وی با اشاره به نتایج آمارگیری مرکز آمار ایران از بهار سال 1398، گفت: بر اساس این گزارش، نرخ مشارکت اقتصادی نیروی کار 40.

6 درصد بوده و این شاخص اولین شاخص هشدار دهنده در بازار کار کشور که به منزله عدم انگیزه سرمایه های انسانی جهت ورود به بازار کار است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه پایین بودن شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در بسیاری موارد موجب پایین نشان دادن نرخ بیکاری شده است، افزود: نرخ بیکاری صرفا به دلیل عدم تقاضای نیروی کار در بازار کار و نه به واسطه شاغل ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

65 درصد زنان تحصیلکرده بیکارند

65 درصد زنان تحصیلکرده بیکارند