مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 تیر 1398 ساعت 04:482019-07-19اجتماعي

رؤیت اجرام آسمانی بعد از عبور از 365 پله در بلندترین رصدخانه استان های شمالی


رصدخانه آلاشت از مرتفع ترین رصدخانه های کشور است که در ارتفاعات این شهر بنا شده است و با تجهیز آن با ابزارهای نجومی، علاقه مندان را به دیدن زیبایی های طبیعت در آسمانی به دور از آلودگی های نوری دعوت می کند.

- عکس دریافتی است رصدخانه آلاشت از مرتفع ترین رصدخانه های کشور است که در ارتفاعات این شهر بنا شده است و با تجهیز آن با ابزارهای نجومی، علاقه مندان را به دیدن زیبایی های طبیعت در آسمانی به دور از آلودگی های نوری دعوت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کشف ناشناخته های آسمان زمینه ای شد تا بشر به فکر ساخت تجهیزاتی برود که با آن بتواند پهنه آسمان را درنوردد و به سوالات بی پایان خود پاسخ دهد.

رصدخانه ها جایی است که به این سوالات پاسخ می دهد؛ از این رو همپای توسعه علوم نجومی، رصدخانه ها و ابزارهای نجومی از سوی منجمان ایرانی ساخته شد.

رصدخانه های بتانی در رقه و عبدالرحمان صوفی در شیراز اولین رصدخانه هایی هستند که بنا شده اند.

پس از سده چهارم، رصدخانه ها با نام امیران و حاکمان ارتباط پیدا کردند، مانند رصدخانه علاءالدوله در همدان که آن را برای بوعلی سینا بنا کرد.

کمتر از یک سده بعد نیز ملک شاه سلجوقی، رصدخانه بزرگی را بنیان نهاد که بزرگانی مانند عمر خیام نیشابوری در آن جا فعالیت داشتند که گاه شماری جلالی، دقیق ترین تقویم جهان را طرح ری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رؤیت اجرام آسمانی بعد از عبور از 365 پله در بلندترین رصدخانه استان های شمالی

رؤیت اجرام آسمانی بعد از عبور از 365 پله در بلندترین رصدخانه استان های شمالی