مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 تیر 1398 ساعت 23:032019-07-18اقتصادي

تولید نفت ایران، مجهول اما خبرساز


مسوولان پس از آغاز تحریم های نفتی علیه ایران تصمیم گرفتند که دیگر آماری درباره میزان تولید نفت اعلام نکنند اما این مساله سوژه داغ رسانه های خارجی شده و هر چند وقت یک بار، - اعدادی در این خصوص منتشر می کنند که البته طبق اعلام وزارت نفت هیچ کدام صحت ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمریکا پس از خروج از برجام اعلام کرد که قصد دارد میزان صادرات نفت ایران را به صفر برساند و به طور غیررسمی از عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان اوپک درخواست کرد تولیدشان را افزایش دهند، اما به رقم مشخصی اشاره نکرد.

در این راستا استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا همزمان با اعلام تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته ای بین المللی با ایران و وضع مجدد تحریم ها علیه تهران، اظهار کرده بود که برخی از کشورها مایل هستند تولید نفتشان را برای جبران کاهش احتمالی عرضه به بازار جهانی افزایش دهند.

اتحاد برخی کشورها برای تحقق اهداف آمریکا موجب شده که ایران نیز سیاست های خود را برای دور زدن شرایط حاضر به کار گیرد و ثابت کند که آرزوی آمریکا، تنها در حد یک رویا و خیال باقی می ماند.

زنگنه - وزیر نفت - در این باره گفته که ایران در منطقه با هیچ کشوری دشمنی ندارد اما دو کشور منطقه به دنبال آن هستند که با صدور بیانیه و صحبت های مختلف اعلام کنند که خروج ایران از بازار نفت ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نفت ایران، مجهول اما خبرساز

تولید نفت ایران، مجهول اما خبرساز