مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 تیر 1398 ساعت 14:532019-07-18سياسي

فاضلاب بافت تاریخی یزد، عاملِ نشست در مسیر لایه ها


معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور حفاظت از بافت تاریخی یزد را موضوعی استراتژیک دانست و گفت: حفاظت از این بافت تاریخی به دلیل تاثیرگذاری در ارتقای امنیت ملی اهمیت دارد و می تواند به وحدت، - همدلی و همراهی مردم و ساکنان بافت بیانجامد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا – منطقه یزد، محمد حسن طالبیان شب گذشته در نشست شب یزد در خانه فرهنگ صدوقی برگزار شد، با اشاره به پیشینه وقایع ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست آثار ملی کشور، اظهار کرد: ثبت جهانی یزد نیز با محور شهری صلح دوست با زندگی مسالمت آمیز اتفاق افتاد که رویدادی مهم در کشورمان محسوب می شود.

وی آمار تخریب در بافت جهانی را رقمی کمتر از دو درصدِ میزان کشوری عنوان کرد و گفت: خوشبختانه نهضت حفاظت و احیا به دنبال علاقه و اشتیاق مردم به بافت جهانی و آثار ناملموس آن شکل گرفت و گویا امروز این مسئله مهم برای مردم و ساکنان بافت تاریخی نیز بسیار اهمیت دارد.

او حفاظت از بافت تاریخی یزد را موضوعی استراتژیک دانست و افزود: حفاظت از این بافت به دلیل تاثیرگذاری در امنیت ملی، اهمیت دارد و از این بُعد بیشتر مد نظر است به طوری که می ‎ تواند به وحدت، همدلی و همراهی مردم و ساکنان بافت بیانجامد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاضلاب بافت تاریخی یزد، عاملِ نشست در مسیر لایه ها

فاضلاب بافت تاریخی یزد، عاملِ نشست در مسیر لایه ها