مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 تیر 1398 ساعت 08:432019-07-18سياسي

شایستگی افراد با رای مردم و نظر احزاب تعیین می شود


سیاست های کلی انتخابات با این ایده شکل گرفت که قوانین انتخابات ما مصوب مجلس باشد اما با توجه به این که در انتخابات، - سخنگوی شورای نگهبان گفت: سیاست های کلی انتخابات با این ایده شکل گرفت که قوانین انتخابات ما مصوب مجلس باشد اما با توجه به این که در انتخابات، مجلس نیز ذی نفع است؛ لذا شاید نتواند قانونی در این زمینه تصویب کند که تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباسعلی کدخدایی شامگاه چهارشنبه در برنامه جهان آرا افزود: البته بخشی از این قوانین باید در شکل قانون عادی به مجلس برود تا الزام آور باشد.

بخش ارائه شاخص های رجل سیاسی مذهبی و مدیر و مدبر بودن، مستقیما بر عهده شوراست، به همین منظور دستورالعملی را در این جهت، شورای نگهبان به تصویب رساند که از نظر ما نهایی شده است اما بخشی از آن نیاز به قانون عادی در مجلس دارد.

وی با تشریح معیار رجل سیاسی بودن، عنوان کرد: معیارهای مختلفی برای رجل سیاسی مطرح شده است، اما اگر بخواهیم رجل سیاسی یا مذهبی را تعریف کنیم، تعریف مشخصی ندارد و در این رابطه نشد به نتیجه برسیم اما شاخص هایی برای آن اعلام شد.

مثلا این که اگر کسی بخواهد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند، کابینه احتمالی خود را معرفی کند، نهایتا در این حد قبول شد که مشاورین او انتخاب و اعلام شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایستگی افراد با رای مردم و نظر احزاب تعیین می شود

شایستگی افراد با رای مردم و نظر احزاب تعیین می شود