مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 تیر 1398 ساعت 08:282019-07-18اقتصادي

وزارت نیرو می خواهد بخش خصوصی را از صنعت برق بیرون کند


اعضای تشکل های خصوصی تولیدکننده برق ضمن اعلام اینکه وزارت نیرو رقیب این تشکل هاست از عملکرد این وزارتخانه انتقاد و اعلام کردند که معتقد هستند وزارت نیرو می خواهد بخش خصوصی را از صنعت برق بیرون کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابراهیم خوش گفتار - نایب رییس هیات مدیره سندیکای شرکت های تولیدکننده برق - در نشست خبری که عصر روز گذشته برگزار شد، با بیان اینکه لیستی از نیروگاه ها تهیه شد تا از صندوق توسعه ملی وام بگیرند اظهار کرد: با اینکه این لیست به صندوق ارائه شد نیروگاه هایی که نام آنها در لیست ذکر شده بود وامی دریافت نکردند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو قصد دارد بخش خصوصی را از صنعت برق بیرون کند اظهار کرد: مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد که این شرکت حاضر است بخش بخار و گاز نیروگاه های دولتی را به بخش خصوصی واگذار کند اما نرخی پیشنهاد کردند که ما حاضریم هر چه داریم را به آنها واگذار کنیم! نایب رییس هیات مدیره سندیکای شرکت های تولیدکننده برق در ادامه با اشاره به فرآیند اخذ وام برای نیروگاه های حرارتی گفت: نیروگاه هایی که موفق به اخذ وام شدند با نرخ ارز 3400 تومان وام گرفتند و در نظام نامه صندوق توسعه ملی نیز ذکر شده است IRR (نرخ بازده داخلی) باید حداقل 15 درصد باشد، روزی هم که می خواستند ارز را تخصیص دهند بانک مرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت نیرو می خواهد بخش خصوصی را از صنعت برق بیرون کند

وزارت نیرو می خواهد بخش خصوصی را از صنعت برق بیرون کند